Jak poprawić sprzedaż za pomocą strony internetowej firmy?

Dobrze wykonana strona internetowa dla firmy potrafi przynieść bardzo konkretne korzyści. Specjalistyczne firmy, których specjalizacją jest tworzenie stron internetowych dla firm stosują nowoczesne rozwiązania na witrynach dla przedsiębiorstw, które pozwalają zwiększyć efektywność sprzedaży i skuteczniej zachęcić klienta do konkretnych interakcji. Agencja marketingu internetowego 48 Media podąża za aktualnymi trendami i proponuje swoim klientom najbardziej efektywne rozwiązania pod tym względem. Co konkretnie wpływa na lepszą sprzedaż na stronie internetowej?

Prosta nawigacja

Aby klient trafił do konkretnej sekcji na witrynie i uzyskał potrzebne mu informacje potrzebna jest odpowiednio zaplanowana i przejrzysta nawigacja w formie menu dostępnego w widocznym miejscu. Menu w formie symboli lub korzystające z niezrozumiałej na pierwszy rzut oka, grafiki będzie stanowić spore wyzwanie dla osoby, która chce szybko dotrzeć do wybranej informacji. Internauta nie powinien poświęcać dużo czasu, aby nauczyć się tego w jaki sposób działa nawigacja, ma ona ułatwiać poruszanie się po witrynie. Jeśli główne menu jest dostępne na górze strony to warto zadbać o to, aby na dole strony, w tak zwanej stopce, znajdowała się uproszczona nawigacja do najważniejszych sekcji serwisu.

Strona w pełni responsywna

Responsywnością określa się to w jaki sposób strona www reaguje na urządzenia mobilne. Strona responsywna dostosowuje się do mniejszych rozdzielczości w telefonach komórkowych i tabletach, ułatwiając przeglądanie jej treści. Warto w tym momencie zwrócić uwagę również na to, że zmienia się orientacja witryny z poziomej na pionową. Z tego też względu wiele witryn internetowych dysponuje po prostu inną wersją tej samej strony, pozwalając komfortowo przeglądać stronę i utrzymać jej funkcjonalność na podobnym poziomie jak w przypadku wersji na komputer.

Częste aktualizacje

Robot wyszukiwarki Google faworyzuje witryny internetowe, które zawierają aktualne informacje. Z tego też względu dużą wagę przywiązuje się do tego, aby łączyć funkcjonalność witryny z blogiem firmowym na którym publikowane są regularne aktualizacje dotyczące nowych produktów i wydarzeń związanych zarówno z branżą firmy, jak i samym przedsiębiorstwem. Prowadzenie bloga pozwala skutecznie wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej. W wynikach wyszukiwania Google pojawiają się najbardziej aktualne informacje dotyczące konkretnych produktów, a tym samym klient zachęcony informacją na blogu trafia bezpośrednio na stronę www firmy lub do sklepu internetowego, gdzie może dokonać zakupów.