Sposoby na promowanie strony w sieci

Prowadząc bloga, sklep internetowy czy stronę swojej firmy chcemy, aby zasięgi danej witryny w internecie były jak największe. Koszty stworzenia oraz utrzymania stron www są duże, więc źle czulibyśmy się z faktem, że prowadzimy je sami dla siebie.

Na szczęście, z dnia na dzień powstaje coraz to więcej możliwości, dzięki którym możemy indywidualnie lub z pomocą agencji wypromować prowadzone przez nas strony i cieszyć się na nich dużym ruchem.

Korzystanie z social-media

Na początek warto założyć swoje konta firmowe na przeróżnych portalach społecznościowych. Najpopularniejszym z nich jest aktualnie Facebook. Poprzez konto na danym portalu, posiadamy bezpośredni kontakt z klientem, a publikowanie różnego rodzaju postów z informacjami o godzinach otwarcia czy aktualnych ofertach, pozwoli na postrzeganie działalności jako profesjonalnej.

Podobnie działa również Instagram. Tam z kolei możemy wrzucać zdjęcia oferowanych przez nas usług czy produktów, które będą w stanie przyciągnąć uwagę klienta.

Ostatnim popularnym serwisem jest YouTube. Prowadzenie tam konta firmowego wiąże się ze wrzucaniem filmów na temat swojej działalności oraz różnego rodzaju ciekawostek związanych z branżą, w której dana firma działa. Na każdym portalu społecznościowym liczy się przede wszystkim kreatywność i sposób w jaki publikujemy treści. Nie mogą być one zbyt formalne, a takie, które w miły sposób zachęcą do skorzystania z oferty.

Usługi pozycjonowania

Kolejnym ciekawym sposobem na wypromowanie witryny jest pozycjonowanie. Oferta agencji SEO opiera się na przeprowadzeniu na stronie takich czynności, które pozwolą znaleźć się jej na dużo wyższej lokacie w rankingu wyszukiwania Google. Należy do nich chociażby odpowiednie zoptymalizowanie strony www tak, aby była ona przystosowana względem zasad algorytmów.

Usługi pozycjonowania

Na optymalizację strony składa się wiele poszczególnych czynności, takich jak stworzenie odpowiednich plików w celu dodania do indeksu, uzupełnienie meta opisów w kodzie na podstawie konkretnych fraz kluczowych czy chociażby stworzenie przyjaznych adresów URL np. https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-warszawa.

Późniejszymi zabiegami są już linkowanie zewnętrzne, polegające na umieszczaniu tekstów na innych witrynach z odnośnikami do tej promowanej oraz badanie konkurencji.

Reklamy Google Ads

Usługi Google Ads dają możliwość umieszczenia reklamowanej witryny nawet na samym początku w rankingu wyszukiwania. Co prawda, aby taki wynik uzyskać, potrzebna jest określona suma pieniędzy, a obok nazwy strony w rankingu umieszczony jest napis "Reklama".

Ciekawy jest jednak fakt, że w programie Google Adsense można zarabiać również samemu. Firmy chcące reklamować się nie tylko na wyszukiwarce, ale również na innych witrynach, mogą wykupić taką możliwość, a określony procent pieniędzy trafia do osoby, która na swojej stronie zgodziła się umieścić reklamę.

Aby dowiedzieć się więcej o usługach Google Adsense, konieczne jest przeczytanie artykułu napisanego przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/reklamy-google-adsense-czym-sa-i-jak-na-tym-zarabiac